Сторінка першокласника

Інтернет-збори для батьків майбутніх першокласників

Поради батькам щодо правильного підходу до життєдіяльності першокласника в умовах навчання в спеціальному закладі

1. Повірте в унікальність та неповторність власної дитини, в те, що ваша дитина – єдина у своєму роді, несхожа на жодну сусідську дитину і не є точною копією вас самих. Радійте Вашій дитині!

2. Не соромтесь демонструвати дитині свою любов, дайте їй зрозуміти, що будете її любити за будь-яких обставин.

3. Розмовляйте з власним малюком спокійним голосом. Бо саме Ви для нього перший зразок мовлення та ввічливості.

4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Адже саме в ці роки закладаються основи впевненості в собі.

5. В якості виховного впливу використовуйте частіше ласку та заохочення, ніж покарання та засудження. Але намагайтеся, щоб Ваша любов не перетворилась на вседозволеність. Намагайтеся впливати на дитину проханням – це самий ефективний спосіб давати їй інструкції. У випадку непокори, батькам необхідно переконатися, що прохання відповідає віку і можливостям дитини.

6. Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.

7. Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.

8. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.

9. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

10. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.

Повага до дитини зараз –

фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.

Пам’ятайте:

1. Якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться приймати інших.

2. Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться бути вдячною.

3. Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.

4. Якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей.

5. Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.

6. Якщо дитина росте в розумінні, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

7. Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.

8. Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.

9. Якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою.

10. Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини.

Як зберегти здоров’я і життєрадісність першокласників в умовах навчання в спеціальному закладі

Перш за все, необхідне співвіднесення рівня вимог та режиму навантажень із реальними можливостями учня, з особливостями його здоров’я і працездатності. Тож завдання батьків – не лише зрозуміти, підтримати, допомогти, коли це необхідно, а й так організувати життя сина чи доньки, щоб шкільні навантаження не призвели до перевтоми, неврозів, порушень постави та зору тощо.

Режим дня повинен складатися з навчальних занять, відпочинку з достатнім перебуванням на свіжому повітрі, рухливих ігор або фізкультурних занять; регулярного повноцінного харчування та сну.

Недосипання зведе нанівець усі зусилля допомогти в навчанні та зберегти здоров’я учня. Воно різко негативно позначається на стані дитини, насамперед психічному: вона стає легко збудливою, швидко втомлюється, часто відволікається на уроках, неадекватно реагує на зауваження, не може зосередитися при роботі. Часте недосипання – одна з причин перевтоми і неврозів у школярів.

Першокласникам на початку навчального року рекомендується спати більше, ніж дітям, адаптованим до систематичного навчального навантаження.

Слід обов’язково подбати й про те, щоб дитина щодня проводила достатньо часу на свіжому повітрі, що є потужним оздоровчим фактором, унаслідок якого поліпшується вентиляція легенів, підвищується вміст кисню в крові, нормалізується стан нервової системи.

Зниження рухової активності порушує процеси нормального розвитку, веде до зміни обміну речовин. Тоді як рухова активність тонізує центральну нервову систему дітей, під час руху відбувається активізація нервових клітин усіх ділянок кори головного мозку,підвищується обмін речовин, посилюється виділення гіпофізом гормону росту.

Інша складова успіху – харчування. Рекомендується давати сирі овочеві салати з рослинною олією, оскільки вони стимулюють вироблення шлункового соку, покращують перистальтику кишечника; варений буряк, малосольні огірки, які мають легку жовчогінну дію, що теж збуджує апетит. Доречною є стимулююча терапія: прогулянки на свіжому повітрі, заняття фізкультурою. Крім того, їжа завжди буде з’їдена із задоволенням, якщо дитина сама брала участь в її приготуванні. Дуже корисні овочі: ріпа, горох, боби, гарбуз, редиска, і ягоди: смородина, суниця, чорниця, жимолость, малина, обліпиха, плоди шипшини. Вони містять необхідні вітаміни та мікроелементи в оптимальній кількості.

Таким чином, чим раніше батьки задумаються про зміцнення фізичного стану своєї дитини, тим краще. В адекватних умовах дитина стає більш працездатною, активною, життєрадісною, легше справляється з навчальним навантаженням.